Creatief en Origineel solliciteren

Vanaf februari is het eindelijk zo ver, ik mag beginnen met afstuderen! 

Maar voordat ik daaraan begin moet ik natuurlijk wel ergens een afstudeerplek kunnen vinden… Voor degenen die het nog niet weten, ik studeer communicatie creatief aan de Fontys in Eindhoven. Communicatie creatief houd zich vooral bezig met copywriting en concept ontwikkeling van communicatie-uitingen in de reclamewereld. Ik moet dan ook gaan afstuderen bij een reclamebureau. Nou zijn er meer dan genoeg reclamebureaus om uit te kiezen maar ze verwachten wel dat je met een creatieve sollicitatie komt, ze kun je op een leuke manier laten zien dat je geschikt bent om als conceptontwikkelaar aan de slag te gaan.

Toen ik in de tweede zat gingen we voor het eerst stage lopen. Ik had toen samen met mijn mede stagegenoot een verhuisdoos gemaakt, deze volgestopt met onze spullen en naar een reclamebureau gestuurd dat net verhuist was. We hadden er een brief bij gedaan dat ze deze doos vergeten waren op het oude kantoor en dat het spullen waren voor op de bureaus van de stagiaires die ze aangenomen hadden. Ze vonden het super origineel en leuk, we mochten al gouw daar op gesprek gaan.

Dit jaar wilde ik het anders aanpakken en omdat ik er graag op tijd bij ben had ik 3 weken geleden een nieuw idee bedacht.

10841439_10204110449615523_1888202747_nIk haalde verschillende cadeautjes, pakte ze mooi in en stopte ze in een in een sinterklaas zak.

10836347_10204110449535521_1271879_nBij de zak had ik het volgende gedicht geschreven, We are Blossom is een reclamebureau dat vaak werkt voor verschillende snoepmerken, vandaar dat ik het in het gedicht heb over zoetigheid.

Sint zat de denken wat hij de mensen van We are Blossom ging schenken,

Hij zag jullie dag in dag uit hard werken voor heel veel grote merken.
Het liefst werken jullie voor zoetigheid, jullie bezorgen die namelijk veel sociale bekendheid.
Er is altijd zoveel werk om handen, maar de Sint zag dat jullie je nooit ontspanden.
Toen zag hij Michon en Angela op de YouTube Pioneer Day, dat bracht de Sint op een idee.

De Sint ging opzoek naar iemand die hard kon werken, iemand die We Are Blossom kan versterken.
Iemand met verstand van zaken, iemand die weet hoe die mensen echt moet raken.
Piet zei “Het budget wordt dan wel een probleem” maar daar prikte de Sint zo door heen.

De Sint kende nog wel een 4de jaar student opzoek naar een afstudeer plek, die moet maar eens langs gaan op gesprek.
Zijn naam is Marcel Schakenraad, volgens de Sint is hij de geschiktste kandidaat.
Voor zijn opleiding maakte hij al veel concepten voor verschillende merken, hij kan We are Blossom goed versterken.
Ook vind je Marcel op het internet vaak onder de naam Coppersan, 35.000 mensen kennen hem daar al van.

Dat jullie elkaar ontmoeten lijk de Sint een puik plan, zodat het hele We Are Blossom team er daarna meer ontspannen op vooruit kan!
Je kan Marcel bereiken op zijn Twitter, telefoon of email. Deze informatie vind je hieronder in zijn geheel.

Groetjes Sint en Piet

Een van mijn doelen was dat ze er iets over zouden zeggen op social media en dat is gelukt! ze deelden het bericht op Twitter, Facebook en Instagram.

blossom

Daarbij had ik een foto van mij ingepakt en op het inpakpapier geschreven “Dit wordt jullie nieuwe stagiair! De week erna mocht ik op gesprek komen, dat ging super goed! Ik liet mijn portfolio zien en we hadden ongeveer 45 minuten gepraat. Ze gaan mij vandaag bellen of ik ben aangenomen of niet en om heel eerlijk te zien ben ik dit nou aan het typen om de tijd sneller voorbij te laten gaan, DE SPANNING!

Hopelijk hoor ik snel wat van ze, duimen jullie met me mee?

Sir Fox ~