De proefparade #TAG2016 (Technology ,Apps & Gadgets)

De proefparade #TAG2016 (Technology ,Apps & Gadgets)

Gisteren was ik aanwezig op een branddate-event genaamd De Proefparade: de #TAG editie! Tijdens een branddate event gaan verschillende merken iets vertellen over een nieuw product of dienst. Nou moest ik even goed bij mezelf nagaan hoe ik dit artikel wilde formuleren. Het is niet dat ik super ontevreden ben of iets dergelijks en ik wil zeker niet een Giel Beelen doen door te roepen “Ja jongens stop er maar mee, dit is gewoon niet goed” maar er zijn een aantal dingen die ik graag anders wil zien de volgende keer.

De twee mannen achter de proefparade zijn twee toffe gasten en ik gun ze het allerbeste, vandaar dit eerlijke verslag!

Het evenement

12387847_10206533562391828_1286749815_n

Voordat we ingaan op het kritische stuk wil ik eerst nog wat vertellen over het evenement zelf. De proefparade is een evenement wat meerdere malen per jaar wordt gehouden met verschillende thema’s. Zo is er een wintersport-editie een food-editie en in dit geval was het een technologie-editie. Tijdens deze editie waren er vier verschillende bedrijven aanwezig, TomTom, Rollei, Skullcandy en Storytel. Er zou een vijfde bedrijf bij zijn die drones verkopen maar die had op het laatste moment afgezegd.

Het evenement werkt als volgt, je krijgt aan het begin een halflege goodiebag die je gaandeweg vult met verschillende goodies. Bij elk merk krijg je een goodie zodra je geluisterd hebt naar het verhaaltje. Op deze manier kun je dus zelf bepalen wat je meeneemt naar huis en wat niet.
Nu je een beter beeld hebt van het evenement is het tijd voor het kritische gedeelte.

Pluspunten

Laten we beginnen  met de pluspunten,
++ Er was zoveel eten en drinken, het evenement was echt super verzorgd!
+ Het was kleinschalig en lekker knus
+ De organisatie
+ De planning
+ Er word echt goed voor je gezorgd!
+ Storytel, een Scandinavisch bedrijf die luisterboeken aanbied op een soort van Spotify-achtige manier.  Leuke presentatie en een leuk product! Zeker de moeite waard als je veel naar luisterboeken luistert.

Minpunten

– Verschillende merken die er stonden waren niet heel interessant. Skullcandy had een PR dame gestuurd die haar verhaal begon met “Ik weet eigenlijk niets van deze headsets af”. Je kon er headsets testen maarja… dat kan ik ook in de mediamarkt. Het verhaal van TomTom en de nieuwe TomTom Bandit Action camera was leuk maar vervolgens werkt de software tijdens de demonstratie niet zoals die moest werken. Ouch… Alle mensen waren overigens wel hartstikke aardig!
– Er was geen vervanging voor een van de merken die afgezegd had. Als organisatie kun je er natuurlijk weinig aan doen als bedrijven afzeggen maar je kunt als organisatie wel er voor zorgen dat er altijd een vervanger klaar staat.
– Wanneer je bedrijf Mr. Goodiebag heet leg je natuurlijk de lat voor jezelf al erg hoog. Nou word ik nooit echt warm van goodiebags en gaat het meeste van de spullen die ik krijg naar vrienden of familie maar ik was wel benieuwd naar ‘de’ goodiebag van Mr. Goodiebag, de organisator van het evenement.

 

12248660_10206533562191823_756243462_n

Dit was de uiteindelijk goodiebag! De pet, het notitieboekje, de selfiestatief en de Storytel giftcard waren artikelen die je kreeg van de merken die er stonden. Verder zat er een Happinez tijdschrijft in, een blikje ijsthee, een zakje kruiden, een flesje drank en een pak koekjes.
Nou moet je een gegeven paard niet in de mond kijken en maakt het me ook niet uit dat het tijdschrift van juni is en alle spullen weinig te maken hadden met technologie. Het waren waarschijnlijk spullen die ze over hadden van een ander evenement. Maar ik vind het echt jammer dat het evenement super goed verzorgd is maar de goodiebag blijkbaar nog last had van de crisis. Daar komt bij dat de artikelen best wel ranzig waren, zoals je kunt zien aan de achterkant van het Happinez tijdschrift.

12388001_10206533563271850_1611195905_n

Wanneer je een super mooi ingericht en stijlvol evenement organiseert moet je dit ook meetrekken in de goodiebag. Ik heb het dan niet over wat er in zit maar de ervaring die je jou bezoekers mee wilt geven van je evenement.

Nogmaals het is niet dat ik ondankbaar wil zijn, het zijn gewoon wat puntjes die hopelijk mee worden genomen naar het volgende evenement.